Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, augusti 07, 2012

Training Camp. Home edition.

Det gäller att ligga i även i vardagen. Även om träningslusten inte direkt överfaller en när väckarklockan ringer.

Men som min twitterinspiration Paolo Roberto säger, om man bara tränar när man har lust, så blir det inte många träningspass.

Så därför blev det idag först ut en vända på 3 km med lite lättjogg tillsammans med hustrun. Sedan ytterligare 4 km i eget tempo.Och det redan innan många ens kommit ur sängen.

För den som undrar, det är aldrig för sent att börja, och vinsten per nedlagd svettimme är enorm. Pröva du också.