Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, oktober 29, 2012

KulturRallyt. Tre recensioner

I samband med eventet som jag beskrev i mitt förra inlägg gjorde även föreningen KulturRallyt upa ett besök på Stadsteatern och besåg Next to Normal. Enligt programmet en rockmusikal om en dysfunktionell familj.


Så värst mycket rock var det inte, mer traditionell musikalstil och själva pjäsen var en deprimerande historia. Men likväl. Den var både välspelad och välsjungen så den får trots allt en stark sjua av tio möjliga.

Så själva höjdpunkten, pausfikat.  Denna dag valde jag kaffe och en Brownie. Kaffet var välbryggt och fräscht med lagom temperatur. Kakan var Top Class. Choklad i alla former får ofta höga betyg. Pausfikat får en nia av tio möjliga.


Efter teatern begav vi oss till en restaurang. Vi valde Pontus By The Sea som fick den äran. Ett dåligt val visade det sig. Restaurangen kan dessvärre inte rekommenderas. Dålig service trots "fjäskande" servitris.

Som vanligt på s.k "finrestauranger" lite mat för pengarna. Då borde smakupplevelsen vara desto högre. Men icke. Däremot var priserna pinsamt höga. Rena rånet i förhållande till matupplevelsen. En klar besvikelse och lite synonymt tycker jag nog restaurangens logga är. Namnet är nämligen delvis nedsjunket i havet, som ett sjunkande skepp. En poäng av tio möjliga. Poängen räddades av en trevlig och serviceminded tjej som tog emot i entrén.