Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, november 26, 2012

Fiffel, ruffel och båg

Det är vad jag tror TV4 sysslar med. Brukar du följa programmet X-factor i fyran?

Jag tror inte ett ögonblick på att rösträkningen går rätt till. Förr i tiden, då ärligheten var viktigare än tittarsiffror, fanns alltid en person från Notarius Publicus närvarande för att kontrollera att allt gick rätt till. Dessutom redovisades alla siffror och rösträkningar för tittarna.

Så är icke fallet numera. Ta X-factor som exempel. Fyra coacher med lika många adepter att ta hand om. Undan för undan har artisterna "röstats" bort i lämplig ordning så nu på slutet har alla coacherna var sin adept kvar. Lämpligt eller hur?

Kan inte ge dig formeln på sannolikhetskoefficienten för att så skulle ske när programmet började, men det är i princip helt osannolikt att svenska folket skulle ha röstat som de nu enligt TV4 gjort. Helt osannolikt.

Fiffel, ruffel och båg. Jag hade nog trots allt högre förväntningar på TV4.