Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, februari 27, 2013

Extremt svåra val

Det har ju säkert inte undgått dig att min tjänsteresa är ohyggligt påfrestande. Ett av de svåraste besluten gäller min eftermiddagsmellis.

Jag kan gå på tränare Tommys förslag:
Ett säkert val med hänsyn tagen till lämpligt energiintag i förhållande till kaloriintaget.

Eller. Jag kan också välja en kopp capuccino och apfelstrudel badande i en ocean av vaniljsås:


Vad skulle du välja? Jag valde apfelstrudel, men för att åtminstone få lite balans valde jag som tillägg en flaska pressad apelsinjuce.

Men dagen tog inte slut där. Eftersom detta är vår 20:e skidresa firade vi idag med extra gladvatten i vår Afterskibar.