Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, mars 27, 2013

Jag skulle ju bara lira tennis

Det är enkelt att lira tennis. Man drar på sig en tröja, ett par brallor, snör på sig skorna och sen är det bara att köra. Riktigt så enkelt är det inte i dessa dagar. I går lirade jag en match. Jag började med:

Först en förstärkning av vänster handled som fick sig en stukning när jag drattade på ändad på en isfläck under lunchpromenaden:


Nästa steg blev att linda vänsterfoten som efter den rejäla stukningen före jul känns lite svajjig:


Sen förstärker vi vänster knä som fick sig en tjottablängare under senaste löppasset på självaste vårdagjämningsdagen:


Sen fortsatte jag med att stärka upp höger armbåge där en envis muskelinflammation bitit sig fast:


Inte riktigt klar än. Dags att ytterligare förstärka vänsterfoten med ett extra stabilt skydd:


Så avslutningsvis en näve hockeygodis, Voltarén, för att lindra den sammanlagda smärtan från all de här småskadorna.

Hur matchen gick? Med tanke på allt sjå att försöka hålla ihop alla kroppsdelar så gick det rätt bra. Jag vann nästan.