Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, mars 07, 2013

Saker jag älskar/hatar just idag

Idag älskar jag:
- Moderaterna, för de har som förslag att få mer stålar i plånboken när man blir 64 år och vill fortsätta jobba.
- Moderaterna, för de bokar bussar av oss lite då och då.
- Socialdemokraterna, för de har numera alltid inre kriser och förtroendekriser och gud vet. Alltid lika kul att följa.
- Att lunchträna.
- Att våren verkar vara på väg.
- Alla våra kunder
- Choklad i alla former

Idag hatar jag:
- Alla unkna skämt om hästkött. Det var kul de första dagarna men när t,ex Annica Lantz fortsatte att Twittra om hästkött dag efter dag blir det inte kul. Tänk på det Annica Lantz. Humor är en färskvara.
- Alla unkna skämt om bajs i Ikeas tårtor. De skämten är inte ens humor eftersom de inte ens skjuter på rätt mål.
- Träningsvärk pga lunchträning
- Tennisspelare som anmäler sig att spela tennis VARJE tisdag men lik förbannat "glömmer" bort det och inte kommer på utsatt tid.
- Inkompetenta bilförare
- Blodprovstagning med läskig spruta in i armen
- Att bli äldre. Vill stanna där jag är.

Ja, det var dagens lista. I morgon så gäller kanske inte ovanstående. Då gäller kanske andra saker. Vi får se helt enkelt.