Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, april 16, 2013

Golfarmbåge !?

Min onda högerarmbåge är nu diagnostiserad som s.k. golfarmbåge. Icke att förväxlas med tennisarmbåge.

Vid tennisarmbåge sitter felet på utsidan av armbågen och vid golfarmbåge på insidan. Så nu vet vi det, både du och jag.

Förra året spelade jag tre rundor golf, och innan det så var det säkert 10 år sedan senaste gången.

Men likväl har jag drabbats av golfarmbåge. Nåväl, lite sjukgymnastik + rätt träning och gott om tid kommer att göra susen.

Mitt vänstra knä, det som ju intresserar både dig och mig mest, eller hur, ska inom kort röntgas. Läkarens gissning var att det är menisken som krånglar, men sånt är lätt att fixa med en titthålsoperation.

Magnetröntgen är absolut bäst, men går inte pga min pacemaker. Läkaren berättade att magnetvågorna kan ladda ur batteriet i pacemakern och det vore ju inte så kul.

En sak kan du vara säker på. Jag kommer här så småningom att berätta resutltatet av röntgen. Världen måste få veta.