Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, april 12, 2013

Vill bara lite blygsamt nämna..

.. angående mitt förra inlägg. Spelade min bästa tennis på länge. 6-1, 1-4, sen tog timmen slut, den där eländiga sena matchtiden mellan kl 2200-2300. Men oh, så bra jag var i första set. Servade som en gud, fem klockrena ess och en forehand som bet rejält.

Men jag var faktiskt på G i andra också, blev bara lite trött efter urladdningen i första, och då gjorde jag busenkla missar, typ spelat upp motståndaren på läktaren och skulle bara sen enkelt lägga in en lätt men dödande puff på bollen för att få den över nätet. Nix, då sätter jag bollen i nätkanten eller två dec utanför linjen. Det hände tyvärr alltför många gånger i andra set. Men jag vann, det är huvudsaken.

Trots den sena timmen, upp med tuppen i morse för ett lätt pass på gymmet. Värdelöst, körde bara lätt rörlighetsträning för knät och lite armstyrka och lite mage på det. Avslutade med 20 minuter cykling.

Nä, men om jag skulle ta och jobba lite nu också. Men först en kopp kaffe. Det är jag värd.