Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, juli 16, 2013

Jag har slarvat.

Rubriken är en underdrift. Jag har slarvat väldigt mycket. Min träning har varit synnerligen blygsam sedan början av juni. Har inte följt mitt träningsavtal med PT-Tommy. Bara lite.

Så då har jag dåligt samvete. Och så har jag som extra börda dåligt samvete för att jag har dåligt samvete. Jobbigt läge.

Men nu s----er jag i mitt artrosknä. I afton sprangs det minsann 5 km och det kändes kanonhärligt. Måste ju snabbt komma i samma fina form jag hade i våras och vintras. Om ungefär en månad börjar ju tennissäsongen igen och de där snabba 40-45 åringarna har säkert tränat hela sommaren.

Så från och med idag börjar Görans hårdträningsprogram, ty jag följer gurun Paolo Robertos kloka ord: man kan inte tänka sig i form. Man måste göra något. Det gjorde jag idag. Bra Göran.