Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, augusti 21, 2013

Jag vill gå till sängs. Och ha mer semester.

Inte för att jag känner mig supertrött. Nejdå, jag har ju trots allt haft flera veckors semester. Jag vill gå till sängs för att läsa färdigt boken Två Soldater av Roslund & Hellström. Fyra bussdäck av fem i betyg så här långt.

Men du, visst är det inih....e jobbigt att komma tillbaka efter en semesterperiod? Tusen saker som måste fixas NU. Men jag ger inte upp. Om några månader hägrar ny semester, några dagar bara, men ändå. Då lämnar jag landet igen under några dagar.

Och sen måste ju båten seglas några dagar också innan det är för sent. Det här kommer att bli ett superår semestermässigt.

Så några bilder från Jämtlandsfjällen där jag nyss vandrade. Tror jag blivit lite biten av vandring. Man är sig själv och har hela tiden runtomkring sig oändliga vidder. En slags frihetskänsla.

Den är gången valde vi det lite enklare alternativet, vi bodde hela tiden på Storulvån och gick olika dagsetapper på i runda slängar 6 timmar om dagen.

Nästa år ska jag uppgraderas och sova i tält också. Det ska bli kul.