Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, oktober 31, 2013

Vill ha, vill ha, vill ha

Här är glasögonen för mig under vecka 9, sportlovsresan till Österrikiska alperna. Med de här behövar man aldrig stanna mitt i en backe för att läsa ett mail eller dylikt. Bara att stirra rätt in i glasögonen så läser man av mailet direkt. Perfekt.

Man kan också tydligen få upp en kartbild också, ifall man åker vilse och vill hitta tillbaka till rätt pist. Ännu mera perfekt för mig som så ofta åker offpist. Eller möjligen ramlar ut i offpist.

Priset för denna skapelse är endast och blott knappt 6 tusen pengar. Räknar iskallt att Apple ska skicka en till mig som ersättning för den här reklamen som du just läst.

Har en idé. Anmäl dig till vår skidresa här: http://www.sallskapsresor.se/resor/travel/skidresa-till-oesterrike-bad-hofgastein/145.html ock kolla själv om jag verkligen fick de från Apple eller inte. Vi har inte sådär jättemånga platser kvar, så det kan ju vara klokt att boka in sig på resan redan nu.


Oakley Airwave 1.5 är ett par goggles som kombinerar funktioner, skydd och komfort i världsklass med en heads-up-display där du kan se inkommande samtal och textmeddelanden från din iPhone med hjälp av Bluetooth-teknik och appen Oakley Airwave Snow. Airwave 1.5 integrerar GPS, Wi-Fi, Bluetooth och andra funktioner med flera inbyggda sensorer så att du kan få tillgång till sociala medier och prestationsanalys. Denna senaste version erbjuder dessutom förbättrad grafik och längre batteridrift.