Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, mars 19, 2014

Fuck cancer

Det är ju typiskt. Jag skrev ju igår om hjälpen till barncancerfonden. Idag fick jag veta att en kollega/konkurrent till oss här i Stockholm drabbats av cancer och genomgår nu tuffa cellgiftsbehandlingar.

Vet inte hur det kommer att gå, men det känns helt enkelt för jävligt.

Jag skiter i att det är en konkurrent som säkert har "snott" en eller annan kund av oss under årens lopp. Sånt betyder nu ingenting när killen, som är relativt ung, i alla fall i jämförelse med mig, drabbats av en så fruktansvärd sjukdom.

Det enda jag kan göra, det har jag faktiskt redan gjort, är att be honom kämpa, kämpa, kämpa. Han kan faktiskt få "överta" en och annan kund från oss bara han kämpar sig tillbaka på banan igen.