Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, juli 18, 2014

Introduktionsträning med undergroundgruppen Team Demnert

Sent igår kväll kom en inbjudan från min dotter tillika medarbetare. Hon och Mannen i hennes liv, Jonas, skulle idag på morgonen bege sig ut på premiärturen med hennes nyinköpta racerhoj. Och jag fick frågan att  som uttalat cykelproffs, ty jag har cyklat runt Vättern, att medfölja på premiärturen.

Som en god far ställde jag naturligtvis upp på detta uppdrag i arla morgonstund. Således ännu en tidig cykelträningsdag. Det blev en kort och lugn tur på knappt 3 mil och jag lärde ut allt jag lärt mig den hårda vägen under min korta cykelkarriär.

Lärde naturligtvis ut cyklingens viktigaste beståndsdel, fikat. Så vi stannade vid ett fik i Djursholm och hängde där i nästan trekvart innan vi avslutade turen.


Så det där med min egen cykelkarriär. Den har nu helt klart gått överstyr. Idag anmälde jag mig till det klassiska cykelloppet Mälaren Runt. Sverige äldsta cykellopp, första racet gick i slutet av 1800-talet och har i dag i princip samma sträckning som då. 32,5 mil.

Skilladen mot Vätternrundan är att jag den här gången ingår i en grupp på ca 20 personer, så det kommer att gå galant att cykla runt även denna pöl. Hoppas jag.