Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, juli 16, 2014

Investeringsstoppet hävt. Tillfälligt.

För några veckor sedan, redan innan Vätternrundan, införde jag ett investeringsstopp för cykeltillbehör. Jag var tvungen att häva det häromdagen ty jag fick syn på en kul grej som man bara måste testa. Ett slags hörselskydd mot vindbrus.

Så jag öppnade ett pyttelitet investeringsfönster så det köpet kunde slinka igenom kontrollen.

Idag har jag därför ägnat mig åt testverksamhet. Vaknade redan kl 0530 för att en av kroppens funktioner tyckte det. Det tyckte inte jag. Men måste man så måste man.

Ingen större idé att krypa tillbaka under täcket igen tänkte jag en smula positivt, och tänkte istället att en cykeltur skulle väl inte skada. Dessutom måste jag ju testa mitt nyinförskaffade hörselsskydd.

In med en leverpastejmacka och lite yoghurt, på med utrustningen inkl det nya hörselskyddet och sen ut bland klorofyllen, bilavgaser och SL-bussarnas vedervärdigt etanolstinkande bussar. De finns inte bara i city utan även i de trakter där jag huserar.

Passade även på att ta en "selfie" också. Kändes konstnärligt och rebelliskt på en och samma gång.


Det var de här "lurarna" jag testade.


Ska enligt reklamen ta bort minst 20 % av vindbruset. De funkar, tycker jag. De tar faktiskt bort en bra bit av det irriterande vindbruset, men ingenting av andra ljud. Jag hörde bilar bakom mig, jag hörde mitt eget stånkande i uppförsbackarna och jag hörde till och med fågelkvittret.

Nackdelen var att jag upplevde att de på slutet av min tvåtimmarstur skavde lite på örsnibbarna. Men det beror kanske på att jag är storörad. Vad vet väl jag.

De gav mig även en värmande känsla över öronen, om det är bra eller dåligt beror väl på vädret kan jag tänka. Kändes mest skönt, i alla fall idag. Däremot ser man ju mer muppaktig ut än man behöver, men även det är väl en smaksak.

Jag  betygsätter lurarna med 4 cyklar av 5 möjliga.

Och vet du. Kan du tänka.  Idag inköpte min dotter tillika medarbetare en racerhoj. En nästan ny Columbus Pinta till ett väldigt förmånligt pris. Kanske jag bidragit med en liten liten form av inspiration till det köpet.

Team Demnert är i en expansiv fas.