Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, juli 11, 2014

Sommar med Ern....., ehh jag menar Göran

Nämen hej hörrni, hjärtligt välkommen till min blogg. I den här härliga ljuvliga sommardagen.

Att just du är här och läser min blogg gör mig så innerligt glad så det liksom pirrar i hela kroppen. Känner inte du också så?

Men näe hörrni, nu går vi in på det som det här ska handla om idag, nämligen en rejäl test av en cykelsadel.

I går kväll förstår ni, var jag ute på en ny och uuuunderbar cykeltur i vår gudsförgätna fantastiska svenska natur i Täby. Jag kände mig liksom som en kung i mitt eget kungarike.

Jag for förbi härligt doftande gröna ängar, gödselluktande bondgårdar, hörde de karakteristiska golfljuden från Skålhamra golfbana och jag såg fåglar sväva i skyn.

Det var bara jag, cykeln och naturen. En uuunderbar upplevelse hörrni. Så fantastiskt att jag kände mig tvungen att ta en liten drickapaus vid en härligt grönskande dikeskant. Det var så härligt så mitt hjärta bankade kaboom, kaboom, kaboom.

Och vet ni, jag gjorde min egen härligt uppfriskande energidryck. Så himla enkelt och så himla god. Tog bara tre timmar att koka ihop. Men värd varenda minut. Men om det kan jag berätta en annan  gång.


Men hur gick det med cykelsadeltestet undrar du kanske. Men hörrni, det gick jättebra. Jag köpte en ny cykelsadel på Cykelcity i går. Jag var så innerligt trött på att få ont, ja hörrni, ni kan säkert gissa var, när jag cyklar.

Så jag diskuterade ärendet med Cykelcity på Folkunggatan, en helt uuuunderbar butik hörrni. Jag inköpte en Specialized Romin Evo Comp Gel för det facila priset av 899 kronor.

Tycker inte ni också att det är så härligt solidarsikt att handla lokalt och inte av några multinationella webbutiker. Vi måste ju värna om vår lokala kompetens, tycker inte ni det också?


Och vet ni, den kändes helt ljuvlig mot min härligt mjuka och fina bakdel. Sadeln är också lika vacker att titta på som ett smycke i rubin. Tycker inte ni det också?

Hur gick det då att cykla i alla våra härliga backar som vår fina natur har gett oss, undrar ni säkert.

Jo hörrni, det gick helt fantastiskt bra den här gången. Jag liksom skrattade hela vägen till energibanken, så fantastiskt fin och rolig cykeltur hade jag i uppförsbackarna igår.

Men hörrni, nu är den här bloggen slut för idag. Tack så jääättemycket att du tog lite av din tid att titta in här på min lilla fina, nästan syndiga och anspråkslösa blogg.

Vi hörs snart igen hörrni.

PS. All eventuell likhet med TV4:as Ernst Kirchsteiger sätt att uttrycka sig är inget annat än en tillfällighet och ren slump. Vår enda likhet är för övrigt längden. För övrigt gillar jag Ernst, han är ett naturbarn som man blir glad av att titta och lyssna på. Bara så du vet var jag står i ärendet.