Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, september 02, 2014

Gick väl inte jättebra

Igår kväll match i dubbeltennisligan. Jag och min partner för dagen, Claes, tappade direkt till 0-5. Inte bra, men vi bet ihop och kämpade oss upp till 4-5 och jag ska serva förhoppningsvis fram til 5-5

Vad händer då? Jo, jag fick gummiarm och klämmer i med tre dubbelfel och en retur som salig farmor hade slagit bättre.

Då gick luften ur oss och vi torskade med 6-9.

Det är knepigt det här med tennis. Detta var min andra match sedan mars månad och det är svårt, jättesvårt att spela jämnt och fint en hel match. Igår spelade jag strålande, som i fornstora dar, i ett antal game och sedan uselt i några. Sånt håller inte om man ska vinna mot de här gubbsen som huserar i ligan.

Nästa vecka ny match, och då j-ar ska jag allt visa att jag kan lira tennis jag också. Om nu inte cykelloppet Roslagshösten 13,5 mil på söndag suger alla krafter ur mig.

Igår började för övrigt vår kontorsträning igen. Måndagar och onsdagar blir det armhävningar, så många man orkar, vid varje helt klocklag från kl 1000 till kl 1500.

Tisdagar och torsdagar samma princip, men då är det situps som gäller.

I vintras och våras när vi körde så här utmanade vi andra företag att göra samma sak. Några hängde på och skickade in bilder. Nu undrar jag: törs du göra samma sak på ditt företag?

Här ser du en kort demonstrationsvideo hur det kan se ut. Lite slarviga armhävningar kanske du tycker, men det är ju trots allt bara en demonstrationsvideo.


Är man inte på kontoret på de här klockslagen, ja då gör man sina "armisar" där man är. Svårare än så är det inte med vardagsträning.