Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, september 09, 2014

Team Rynkeby vs Team Rynkeby

Livet består inte enbart av cykling. Det består även av tennis. Igår en mycket viktig tennisfajt i dubbelserien. Man kanske lite långsökt kunde kalla det cykeltennis.

På en sidan nätet står Peter, en av deltagarna i Team Rynkeby årgång 2013. På andra sidan nätet står jag, en av deltagarna i Team Rynkeby årgång 2015.

Naturligtvis är inte den här fajten någon "big deal", vi pratade inte ens i de termerna före, under eller efter matchen, men jag tänkte ändå jag skulle nämna resultatet. Årgång 2015 vann över årgång 2013.

Som sagt, ingen "big deal". Men ändå.

Den viktigaste fajten börjar om några veckor. I söndags, när jag och många med mig, cyklade loppet Roslagshösten, avslutades Team Rynkeby årgång 2014 med en ceremoni. Team Rynkeby Sverige överlämnade då en check från Team Rynkebys alla svenska lag till Barncancerfonden.

Checken var på strax över 11 miljoner kronor. Smaka på den du. Elva miljoner kronor. Så mycket har alltså i runda slängar 200 cyklister lyckats skrapat ihop under ett knappt år till förmån för cancersjuka barn.

Det är nu fajten för TR 2015 börjar. Vi ska samla in mer än 11 miljoner. Det kan gå. Det ska gå.