Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, oktober 16, 2014

Jag har gråtit idag

Jag kan inte hålla mig neutral inför sådana här tragedier. Det bara går inte. När jag kom ner på jobbet och slog på datorn och läste det här så började jag gråta. Stora vuxna karln, men det gick inte att hålla igen.

En kollega från ett annat bussbolag, som vi har ett samarbete med, har drabbats av denna outhärdliga sorg.

När man läser sånt här känns allt oviktigt. Ett barn är ett barn och ska inte behöva lida eller drabbas av någon livshotande sjukdom. Och familjer ska inte behöva drabbas av ofattbar sorg.

Man känner sig maktlös. Jag känner mig maktlös. Samtidigt känner jag nu ännu starkare för det som jag nu ingår i, Team Rynkebys strävan att hjälpa sjuka barn.

Lilla Olivia drabbades inte av cancer utan av en form av hjärnsjukdom. Men orsaken har ingen betydelse, vi måste alla kämpa för att hjälpa till att utrota alla former av livshotande sjukdomar.

Farväl vår älskade sparv

DSC00587
Igår kl 21.31 valde du vår älskade dotter att lämna jorden. Efter 9 månader och 7 dagar orkade kroppen inte längre.
I förlamande sorg är vi ändå tacksamma för att dina sista timmar i livet blev utan smärta och utan oro.
Redan igår morse signalerade du att det inte var långt kvar. Så vi ställde in alla besök. Satt oavbrutet med dig i famnen eller låg bredvid dig i sängen hela dagen. Kropp mot kropp, aldrig ensam.
När stunden väl kom var du i mammas famn, dansade tillsammans så som vi gjort så många gånger. Så som vi älskade. Pappa var också i rummet och när hjärtat slog en sista gång var vi alla tre samlade.
En sista familjekram.
Ett sista farväl.
Vi älskar dig för alltid.