Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, november 27, 2014

Stoppa Rammstein

Fick lite oroande föraningar häromdagen. I Team Rynkeby Stockholms slutna "hemliga" Facebookgrupp har det nu dykt upp en falang som hävdar att Rammstein ska bli vårt "husband" när vi cyklar genom Tyskland i sommar.

Den som ligger bakom det här tycks enligt obekräftade uppgifter vara en teammedlem, Jörgen, numera även kallad PartyPrinsen.

Jag säger bara Herreminjesus, detta får inte ske. Om, säger om detta händer, kan vi lika gärna tugga oss igenom samlingsplattan The Best Of Thore Skogman. Båda framkallar lika mycket dålig energi.

Rammstein låter mest som en musiksatt tyskspråksundervisning och det ger mig obehagliga rysningar.

Men jag är inte den som är den. Tänkte Rammstein skulle få en chans genom att hålla mig sällskap under morgonens gympass, så jag slog på Spotify, tryckte in hörlurarna i öronen och brassade på.

Men nej, det gick bara inte. Två, T-V-Å låtar orkade jag med, sen bytte jag artist. Men jag ska ge dom cred för en låt, Du hast. Den är okey att lyssna på lite då och då.

Så nu står hoppet till vårt coreteam, jag antar att det är dom som bestämmer musiken vid depåstoppen. Mitt hopp står till att dom orkar hålla emot PartyPrinsens och hans gelikars krav på tysk industrimusik. Kämpa coreteamet, kämpa!

När jag kom hem från gymmet var jag så upprörd att jag tappade frukostkoppen i golvet.


Hur kul är det på en skala att tvingas plocka fram dammsugaren svettig och trött? Jag håller Rammstein som ansvariga för detta. Helt och hållet. Och PartyPrinsen.