Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, december 02, 2014

Jag har blivit bestulen

Bowling och Göran Demnert funkar inte. Eller jo, det gör vi. Men bowlingtävlingsdomare och Göran Demnert funkar inte.

Igår genomfördes som traditionen numera bjuder, SM i bowling. Alltså StockholmsBuss-Mästerskapet. Alltid ett lika trevligt och avslappnat event med chaufförer, kontorsfolk och reseledare. Men en tävling är ändå en tävling.


Jag hade segern inom räckhåll. Faktiskt var det bara en defilering upp till högsta positionen på prispallen.

Kände mig riktigt nöjd, men under den följande banketten vid prisutdelningen kom kallduschen från tävlingsledningen. Det var då jag blev bestulen på min seger.

-"Göran, du är dessvärre diskvalificerad. Du diskvalificeras pga otillåten ryggskada".

Till saken hör att jag på morgonen bytte däck på bilen och knäckte till ryggen alldeles otroligt. Tävlingsledningen ansåg det vara någon slags doping.

Även tidigare mästerskap har jag drabbats av inkompetenta tävlingsjuryer. Något år diskades jag för övertramp, ett år för felaktig klothantering och något annat år för felaktigt knäppt tävlingsskjorta.

Det vill sig liksom inte riktigt när det bränner till. Jag når inte ända fram på de här viktiga mästerskapen.

Inte nog med det. Även min dotter/medarbetare Sofia blev diskvalificerad i damklassen som hon borde vunnit. Men icke. Diskad på grund av otillåtet genetiskt arv.

Men bortsett från det så var det en synnerligen trevlig afton tillsammans med alla som dagligen kämpar för att våra kunder ska få så bra service som det bara går.


Och som vanligt gällde tydligen regeln att den som blir diskvalificerad betalar notan. Dubbel otur alltså. Nästa år ställer jag nog bara upp som åskådare.