Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


lördag, december 13, 2014

Min race report från Le Mond

En imponerande rubrik minsann, för den som inte vet. Jag brukar ju skriva mina race reports efter diverse träningar och lopp. Nu var ju inte det här ett cykellopp precis, jag var i går kväll på Café Le Mond på Folkungagatan mitt i epicentrum av Bajenland. Stort. Kändes nästan religiöst.

Sammankomsten var ett event ordnat av Team Rynkeby Stockholm. Av kvällens intäkter skänkte cafét 10 %  till  Team Rynkeby och därmed till Barncancerfonden. Ett fantastiskt fint sätt att stödja något viktigt.

Många var där, ett tremannajazzband var där och lirade. Förde oväsen om du frågar mig. Jazz  ligger långt ner, ohyggligt långt ner på min musiklista. Helt ärligt, jazz finns inte ens på den. 

Tryckte i mig tre öl, av den svagare sorten, helt alkolholfri. Man ska inte nedvärdera alkoholfri öl, den var rätt god. Man blir lika glad i sinnet av alkoholfri öl också. Och så fint man mår dagen efter. Vinglaset på bilden tillhörde inte mig, vill bara nämna det.


Så var där en tävling också. Cykelfrågor. Bara cykelfrågor. På cykelnördarnas nördnivå. Mitt lag blev rena Dreamteamet från Team Rynkeby bestående av tre intelligenta kvinnor, L8 (lista ut av det står för du), Lotta och Doc Lil. Och så jag.

Vi vann inte tävlingen. Jag hade gärna gjort det, för första priset var Stockholms coolaste cykelmössa. Plus två biobiljetter.


Vi hade bara otur som inte vann. Ren och skär otur. Plus att om tjejerna hade lyssnat på mig hade vi säkert kommit på en andraplats och vunnit biobiljetter utan mössa. Jo, kanske jag skulle lyssnat några gånger på dom också, men ändå. VI VANN INTE. Jag tror tävlingen var riggad. Fel frågor helt enkelt.

Ett trevligt och kul event helt utan skandaler av någon slag, där jag lärde känna ytterligare några i TR-gänget lite mer. Plus att där också dök upp några från Fredikshovs Nacka/Värmdösektion, som jag känner. Det var också kul.

Nä, nu måste jag kila. Ut på en promenad med hustrun innan jag hastar iväg till en Rynkebyspinningstimme. Sen blir det förmodligen hushållsarbete, det sägs att det snart är jul igen.