Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, december 03, 2014

STOPPA PRESSARNA

Nu är den släppt. Nu finns den på riktigt. Cykeln. Hojen. Velicopeden. Den som ska bära mig hela vägen till Paris i sommar med start 3 juli och målgång i Paris 10 juli.

Ja alltså, just MIN cykel kanske inte rullat av bandet ännu, men ungefär så här kommer den att se ut. Bara lite längre och högre, typ ordinär ponnystorlek.

Just nu känns det som om den riktiga julafton kommer först i slutet av mars då vi får cyklarna.

Så här beskriver Team Rynkeby detta:

TEAM RYNKEBY REVEAL THE FIRST PICTURE OF THE 2015 BIKE

The first Team Rynkeby bike has been finished in Italy and is ready for the Tour de Paris this summer. See the first picture of the bike here.
For the fourth time the Nordic charity cycling team Team Rynkeby embark on their annual tour to Paris riding custom made cycles from the Italian manufacturer Bianchi.
The new 2015 racing bike is built over the Bianchi Vertigo model and fitted with a full Shimano 105 11-speed group, Shimano pedals and Shimano wheels.
The bikes will be handed over to riders before 1st of April 2015, but Team Rynkeby is able to reveal the first picture of the new, yellow racing bike from today.
Team Rynkeby consists of 1,450 recreational cyclists. 1,050 of them will ride the tour on the new 2015 bike - the rest ride on Bianchi bikes from previous years.