Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, januari 07, 2015

Bara 178 dagar kvar

Hajaru? Bara 178 dagar kvar tills jag ska cykla till Paris. 178 dagar. Det är ju ingenting.

Börjar nästan känna panik för jag känner mig just nu totalt otränad. Urblåst. Tunn. Som om hela höstens idoga träning varit bortkastad, för den känns inte alls just nu.

De två bakterieattackerna mot mig under helgerna har nästan tagit knäcken på mig. Ingen energi alls kvar i kroppen.


Har fått kämpa för att rulla av TV-soffan. Och igår fick jag kämpa då jag äntligen, säger äntligen med hjälp av dotter plus svärson kunde lägga vintertäcket över segelbåten. Rena självmordsuppdraget då däcket var snorhalt. Svärson Jonas tog på sig det värsta uppdraget och tog hand om förliga delen av övertäckningen och jag stog längre bak i den lite säkrare sittbrunnsavdelningen.

Minsta sagt på tiden att täcka, men varför stressa med sånt när snön ännu inte fallit. Den kom i natt för övrigt. Säger bara en sak, tajming.

Trots allt känns det bättre för varje dag som går. Idag kändes det till och med riktigt härligt att kliva ur sängen för att gå till jobbet. Så det finns hopp.

Fattar inte riktigt varför jag är så låg, men å andra sidan är det väl klart att kroppen hamnar i något slags kaosläge när otroliga 7 kg försvinner från kroppen under loppet av 12 timmar. Misstänker att kroppen då tar allt den hittar i alla energidepåer som finns i hela kroppen för att hålla igång de mest västentliga delarna. Så måste det nog vara.

Idag startar därför Projet de récupération. Det är franska och ska betyda Projekt Återhämtning. (Tack snälla Birgitta Bernvall Rönn för den korrekta översättningen)

Börjar lite löst med en tennismatch i kväll, ny omgång i gubbdubbelserien, sen får vi se vad nästa steg blir. På lördag startar Team Rynkebys spinningpass igen och jag misstänker att det som vanligt blir modellen fullt ös medvetslös från första tramptaget. Jag får väl mesa lite i början så jag inte chockar och spränger kroppen.

Så nu sörru, nu ska jag lite kvickt tillbaka till storformen igen, och gärna pusha lite till så toppformen infaller exakt om 178 dagar. Men först en liten försmak av toppformen, den som ska infalla om 46 dagar, dvs då ett antal skidbackar i Bad Hofgastein ska besegras.