Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, januari 29, 2015

N +1

Du vet regeln va? Hur många prylar man kan ha enligt formeln N+1, där N står för nuvarande antal.

En liten liten stund av svaghet och en kort släng av depression fick läkas med konsumtion. Sånt hjälper nästan alltid. Och ser man på, jag blev omedelbart på gott humör igen.

Den här gången ville jag ha ett par nya solglajjor. Eller ville ha och ville ha. Kan inte säga att jag behöver fler, men å andra sidag har jag ju redan använt de jag redan äger flera gånger.

Jag vet, jag är lite dum, vi i Team Rynkeby kommer om några månader att bli sponsade med solglasögon av Bliz. Men jag var smart, jag köpte såklart glajjor av just det märket. Ett bra exempel på solidaritet, det skulle nog Sossarna tycka. Och kanske Bliz också.

Man blir ju lite överlag en aning coolare och tuffare med solglajjor på kontoret, eller hur? Och ja, man ska se förbannad och överlägsen ut och ha lite attityd för att se cool ut. Lite rock´n´roll sådär.

Tyvärr hjälper inte det mot allt, jag måste ändå dammsuga och städa kontoret. Till och med se till att det finns kaffe.