Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, mars 24, 2015

Det här är inte bra. Inte bra alls faktiskt

Igår var det sista spinningpasset med Rynkeby. Ett maxtest av vår fysiska kompetens efter vinterns hårdkörning. Jag ställde inte upp. Vågade inte.

Efter att ha varit däckad en hel vecka av feber och hosta kände jag att det var meningslöst att ta ut sig helt och hållet, kanske till och med farligt.

Istället valde jag en lite lugnare gubbdubbelmatch i tennis. Gick ju såklart åt h-e även där. Lite konstigt, för jag tyckte jag spelade hyfsat bra med min partner, men vi blev ändå helt blåsta av banan av gubbjävlarna på andra sidan nätet.

Ska sanningen fram så var det bara ren och skär otur från vår sida. Gubbjävlarna på andra sidan nätet hade ju osedvanligt många turbollar, ja i stort sett varje poäng fick de pga ren tur. Fick, inte vann. Typiskt.

Kolla den här tabellen, den ser inte bra ut, inte bra alls faktiskt. Det är tabellen i division 6. För bara några säsonger sedan spelade jag i division 3. Sedan började jag cykla och då började mitt tennisförfall. Det var ju förstås inte bara cyklingens fel, jag drabbade även av ett helt gäng muskelbristningar också som gjorde att säsongerna blev förstörda.


Men nu måste jag ta tag i det här, kan ju inte trilla ner i sjuan, det går ju inte. Mina barn och hustru skulle ju skämmas ögonen ur sig, det är jag helt säker på.

Det som eventuellt kan vara en smula oroande för tennisformen framöver är att vi vilken dag som helst nu får kvittera ut våra fina gula Rynkebycyklar.

Du förstår, gula cyklar från Bianchi och coola glasögon från Blitz, det kommer att reta ännu mer gallfeber på de hjärndöda bilister som märkligt nog har tillstånd att befinna sig i ett fordon, ännu värre att de får framföra ett dylikt i allmän trafik, och de är fler än du anar.