Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, augusti 17, 2015

Livskvalitet deLuxe

En hel helg har nu gått, cykelfri och därmed skavsårsfri. Fattar inte. Har cyklat med samma sadel i nästan tusen mil. Så andra dagen på Paristuren blev det små skavsår på insidan av ljumskarna. Det var den där dagen då det var över 40 grader varmt. Sen den dagen får jag skavsår på samma ställe varje gång jag cyklar långt.

Men nu har jag bytt sadel som kändes rätt bra. Vi får se hur den känns på längre turer.

Denna helg, den sista på semestern, blev en långhelg på Gotland. Strålande väder som överallt i Sverige. Vi, hustrun och jag, har vandrat runt i Visby, vi har ätit smarrigt och vi har badat. Eller vi och vi, jag har badat i havet. Och ätit glass.

Jäddrar vad kallt det var. I havet. Men badade, det gjorde jag. Vi bodde hos mina svärföräldrar i Ihrebaden. Härlig sandstrand lång som bara den.


Nakna fötter i mjuk sandstrand, det är härligt


Lite blåsigt, rätt kallt utan våtdräkt, men badade, det gjorde jag.

Utan cykel kändes det lite trist, för det finns superhärliga vägar att cyklar på här i trakten. Men träna gjorde jag ändå. Nästa helg är det ju triathlon.

Testade skorna jag tänkte använda då. Utan strumpor för att spara tid vid växlingen från cykling till löpning.

Inte de bästa löparskorna, men sköna, och 2,5 km ska de ju hålla 
utan att ge skavsår kan man tycka.

Sprang en runda på 5,5 km genom skog och längs med den härliga sandstranden. Lekte Baywatch, kommer du ihåg den serien, men inte en blondin så långt ögat kunde nå. Inga människor alls för den delen. Men sanslöst vackert ändå.



Men nu är det tillbaka i grottekvarnen igen. Jobb, träning, och såklart cykling blir det framöver igen. Blir kul med allt.

Nästa utmaning är på lördag Stockholm Triathlon. Känner mig inte särskilt träningsfärdig för det, särskilt orolig är jag för simningen, men jag får bita ihop och hoppas på det bästa.