Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, augusti 05, 2015

Man kan ju överleva även en vanlig onsdag också

Sovmorgon. Härligt. Det var jag värd. Har ju ändå semester. Och cyklade bra igår, bara en sån sak.

Hoppade över morgonpromenaden med hustrun, dotter och hunden Reka. Det gjorde även svärson Jonas i "Lillstugan" som även han tog sovmorgon.

Härligt att få sova så länge man vill

Passade också på att läsa ut boken av Jens Lapidus, VIP-rummet.  Den får inte särskilt höga betyg av mig. Hans serie Snabba cash och Livet deluxe var betydligt bättre.

Bara halvbra enligt mig

VIP-rummet var så, vad ska jag säga, amatörmässigt skriven. Så otroligt förutsägbar. En klar besvikelse, betyget blir en tvåa av fem möjliga.

Men lite nytta måste man ändå göra en onsdag. T.ex fixa till de nya årorna till lilla jollen. Det är viktiga saker eftersom den lilla jollen är den enda farkost jag orkade sjösätta i år.


Laga en rutten trappa kan man också göra. Även om det inte finns bildbevis. Men hallå, vad tänkte jag på där?

Började även mentalt förbereda mig på att skrapa och måla fönster. Framöver i veckan. Det räcker att tidsspeca det så tycker jag.

På eftermiddagen blev det dagens stora event, simning.


Aldrig för sent att gå i simskola

Svärson Jonas och jag trimmades stenhårt av vår simfröken dotter Sofia. Vi gjorde massor av teknikövningar fram och tillbaka från bryggan till båten. Kändes kalasbra och plötsligt kändes det som att det mest knepiga, andningen, satt som den skulle.

Nu gäller det bara att fortsätta träna, men sannolikt blir det ändå bröstsim på tävlingen. 

Senare var det simfrökens tur att simma, men där dög minsann inte att skvalpa fram och tillbaka till båten. Nejdå, det skulle simmas kors och tvärs och jag fick ro i jollen som livvakt och sköld mot eventuella illasinnade motorbåtsförare. Jag fick också rollen som stjärnfotograf.

Hon gillar att simma i havet, dotra mi.
1,8 km fick hon ihop medan jag fick ro en liten jolle samma sträcka.


Resultat av stjärnfotografens regisserade fotosession.
Om man simmar ut runt den där ön du ser till höger så är det sen öppet 
hav ända till Finland. Och till Gotland.

Jag avslutar med mitt horoskop för dagen.


Vad ska man säga? Kläderna skiter jag i, men visst kan en cykel räknas som ett smycke? Men sant, stålarna till en sån finns just nu inte, bäst att låta bli, jag kommer ändå att ångra mig.

Klart jag satsar på kärleken, vi var ju på restaurang igår, hustrun och jag.

Men den sista raden suger jag i mig helt och fullt. Kollade för säkerhets skull i spegeln och visst, horoskopet stämmer ju även där till 100 %.