Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, oktober 02, 2015

Okey, erkänner mig skyldig

Det här mailet som damp ner i boxen  är ju både bra och dåligt beroende på hur man ser på det. Platinamedlem, jo jag tackar.


Råkade visa hustrun detta glada meddelande och hon undrade vad Wiggle var för något.

"-hrrrm, alltså, jo det är en nätbutik där vi köper lite grejer till kontoret" försökte jag.

"-nädu, försök inte, jag har ju sett vad som finns i alla kartonger som kommer lite då och då. Sa jag det, jag köpte en ny blus häromdagen, kostade 1300 kr, det är väl ungefär vad dina senaste Ultegragrejer kostade".



Det blir alltså dubbla kostnader när jag handlar något. Först till mig och sedan köper hustrun nåt för lika mycket. Typiskt.

Jaha, nu har syrran bestämt sig för att börja cykla också. Hon ringde häromdagen och var glad som en lärka. Följande konversation utspann sig:

Hon: "-vet du brorsan, jag har anmält mig till Tjejvättern".

Jag: "-va? Du har ju aldrig cyklat. Vet du att det är 10 mil, det är ingen lek".

Hon: "-vaddårå, tänkte jag måste kolla om jag har samma gener som du".

Jag: "-okey, men va kul. Du har ju visserligen aldrig tränat och äger inte heller nån cykel".

Hon: "-men hallå, var inte så negativ, jag ska cykla med en kompis och hon har precis köpt en cykel och nu ska jag också göra det. Du som är nästan cykelproffs, vad ska jag ha för cykel?"

Så nu ska hon alltså börja cykla. Jag sa att jag möjligen kommer att nämna detta i min blogg, och jag fick då lova att inte avslöja hennes ålder. Skulle jag aldrig drömma om.

Men hon är född på 40-talet och är min storasyster. Jag är 64 år och hon är tre år äldre. Men jag säger inte hur gammal hon är. Ett löfte är ett löfte.

Lite kaxigt är det allt, problemet är att min fina storasyster inte gjort sig känd som den mest träningsvillige i familjen. Jag försökte inpränta att hon måste nu träna minst två gånger i veckan med start IDAG om hon inte ska ha sönder kroppen under Tjejvättern.

Undrar om vi i min familj inte är lite tokiga trots allt. Dotter tillika medarbetare Sofia är nu på Västkusten och ska köra det här galna swimrunloppet, Koster swimrun:

Om du klickar på bilden blir den större

Äsch, jag sjunger som Bon Jovi: I´m a cowboy, on my steelhorse I ride.

Nu får jag väl hoppas att det blir lite cykling i helgen, antingen på Postcykeln eller på Gula Rejsern.

Trevlig helg och cykla säkert.