Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, januari 08, 2016

Time is running out

Kan du fatta. Just idag för ett år sedan var det exakt två månader kvar till 2015 års utepremiär på cykel. TVÅ MÅNADER!  HÄR kan du läsa om 2015 års utepremiär. Gick inte direkt lysande.

Tänk om det blir lika i år? Då är det ju inte mycket tid kvar att träna.

Jag tänker som så att all träning är bra träning, så idag körde jag ett dubbelpass. Började dagen med ett tidigt simpass. Gick hyggligt bra.

På lunchen körde jag ett superbra pass på gymmet. Mycket armar och axlar, de får rätt mycket stryk när man cyklar mycket och långt, vilket jag kommer att göra även i år.

Dessutom är axel- och armövningar jätteviktiga för simningen.

Men även benen fick jobba lite. Men inte så mycket, körde ett försiktigt intervallpass på trainern i går kväll så de var lite sega idag.



Dessvärre hann jag inte med core, men det får vi ta en annan dag. T.ex på söndag då vi i Team Rynkeby Stockholm drar igång vårträningen med ett som jag tror blir ett hysteriskt jobbigt Power Hour-pass på Friskis & Svettis.

Nu snöar det som attan utanför mitt fönster. Dags att äntligen få dra igång snöslungan. Betydligt roligare än att klippa gräs.