Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


lördag, februari 06, 2016

Jag är inte nöjd. Måste nog uppgradera.

Det här inlägget får läsas av vem som helst. Utom mitt företags revisor resp styrelsesuppleant. Den senare råkar händelsevis vara min fru. Delar av det här inlägget är nämligen lite känsligt. Top Secret.

Idag kunde jag inte låta bli längre. Kunde inte motstå längtan efter en cykeltur på riktigt. Att sitta på en spinningcykel är nog så bra, men det är ju ändå långt från "riktig" cykling. En helt annan idrottsgren skulle jag vilja säga.

Så jag gav mig ut på en lugn feel-good-tur runt Edsviken, 22 km. Lite halvbackigt, varav tre är rejäla pulshöjare och lårbrännare.



Så det var ändå lite halvjobbigt. Kan eventuellt bero på min fysiska status. Har ju bara intagit flytande föda i två dagar.

Tror dock det lutar åt något helt annat. Jag tror det är cykeln. Är inte helt nöjd med företagets Postcykel. Om du inte vet historien om den kan du läsa den HÄR. Absolut inget fel på märket, Nishiki vill jag nogsamt betona.

Beror på att cykeln har fel geometri för mig. I början tyckte jag den var hur kul och bra som helst, men nu tycker jag att jag sitter helt fel. Den är helt enkelt för liten. Jag sitter både för lågt och för nära styret. Höjer jag sadeln så ramlar jag ju nästan över styret. Inte bra. Betyder i korthet att den mesta kraften kommer från låren och inte från hela benen. Blir lite jobbigt i längden.

Vi behöver inte gå in på detaljer och vad man kan fixa och trixa med för att ordna den saken, vi i företaget behöver helt enkelt en annan cykel, helst en riktig CX. Ska börja lobba för det i styrelsen.

Men det får vänta till i höst, snart är det ändå racern som gäller. Förra året hade jag min utepremiär 8:e mars, vilket råkade sammanfalla med Hofvets Nacka/Värmdösektionens säsongspremiär. Om den kan man läsa HÄR.

Lördagen avslutades med ett mycket trevligt evenemang arrangerat av föreningen KulturRallyt u.p.a.

100%-ig uppslutning. Föreningens samtliga deltagare, dvs jag och min fru, deltog med liv och lust. Vi besökte Stockholms Stadsteater.



Vi beskådade föreställningen En rackarns Långhelg.  Eftersom det är lite överkurs att fika på en 22-kilometers cykelrunda så intogs därför en försenad cykelfika i paus.

Med hänsyn till min krånglande mage drack jag te istället för kaffe. Svårt att välja tilltugget, men valet föll till slut på en utmärkt bakad Brownie.



Kort sagt blev det en perfekt dag, först lite efterlängtad utecykling och sen lite kultur. Hela familjen nöjd och glad med andra ord.