Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


söndag, april 24, 2016

Jag på triläger - Mallorca. Dag 1. Jag blev nästan kär

Jag vet att min fru läser det här. Vill omedelbart lugna henne så hon inte får hjärtsnörp pga rubriken. Men jag förklarar sen.

Resan började tyvärr med att jag missade flyget. Kollade på klockan försent samtidigt som telefonen ringde. Panik. Kaos. Ångest.

Det visade sig att det var väckningssignalen på telefonen som ringde kl 03:30. Jag hade just drömt att jag missade flighten. Var alldeles darrig när jag rullade ur sängen, drömmen var så verklig.

Hursomhelst, take off exakt enligt tidtabell kl 07:00.

 Får jag presentera min "trevliga" svärson Jonas

Som du ser på bilden ovan var mitt resesällskap inte på sina mest soliga humör. Fick roa mig med att lyssna på ZZ Top istället. Då blev det i alla fall lite tunggung.


Alltså, det här är inte att behandla passagerarna med respekt.
Nästan fyra timmar så här sätter sina spår i psyket.

Som du ser på bilden så sitter jag inte skönt på ett flygplan. När jag ska luta huvudet bakåt för att vila hamnar nacken i 90 graders vinkel och vilar OVANPÅ ryggstödet, inte mot som som brukligt är.
Alltså kan jag aldrig sova ordentligt när jag flyger. Som sagt, klockan ringde redan 03:30.

Men vi kom fram, dessutom typ en kvart före tidtabell. Sen fick vi en mycket bekväm bussresa till hotellet.

Då började det strula till sig en smula. En underbemannad reception tog väldigt lång tid på sig att checka in alla. Kände mig lite som Stig-Helmer i SällskapsResan. Fick mitt rum absolut sist av alla. Men jag gick ett jättefint rum, med fin utsikt över anläggningen.

Självklart är sponsglajjorna från POC med.


Sen var det dags för informationsmöte. Pål och Marika från Team Snabbare gick igenom diverse praktiska saker och sen var det dags att kolla cyklarna.

Pål och Marika

Det var då det hände. Jag blev nog lite betuttad i min hyrcykel, en Cannondale synopse nånting, bestyckad med Ultegra. Snyggt lackad i svart och vitt. Rackarns trevlig historia att bemästra på vägen.

Bytte ut sadeln mot min egen och ställde in alla mått precis som på min Rynkeby-Bianchi.

Nu körde vi bara en introduktionsrunda på bara 15 km, men det gick hyfsat fort. Första halvan gick plättlätt. Vi höll fin och rätt jämn fart. Visade sig att vi hade superfin medvind. Sen vände vi och man behöver ju inte vara raketforskare för att räkna ut hur det kändes då.

Ganska jämn, fin och skapligt hög fart. sen vände vi
och fick motvind och då drog pulsen iväg och det blev lite jobbigt
eftersom vi trots motvinden höll samma fart.

Klockan 17 dags för eftermiddagsyogan. Planen är att jag ska vara med, men idag kände jag mig både trött och stressad pga att jag fick mitt rum så sent. Så jag hoppade över den

 De flesta valde en skön avkopplande yoga. Ångrade ändå lite
att jag inte tog mig i kragen och deltog.

Dagen avslutades med middagsbuffé.

 Dotter Sofia, cykelledare Linda, cykelledare Roger, svärson Jonas, nu lite trevligare.

Mer än så hanns inte med idag. Nu ska jag alldeles strax ta en match med kudden. Morgondagen börjar vi kl 07 med yoga nere på stranden. Och efter det drar vi igång allt vi är här för, träning.

Hörs i morrn.