Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


söndag, maj 08, 2016

Den längsta dagen

Idag körde vi i Team Rynkeby Stockholm vår hittills längsta distanscykling. Vi fick ihop nästan 16 mil. Dagens mål var Drömkåken vid Edsbro ungefär. Ett fantastiskt fika & matställe. Ett besök rekommenderas verkligen.



För några i gänget var dagens cykling den längsta cykelsträckan någonsin. Alla klarade racet elegant även om några var rejält slitna på slutet.

Själv känner jag min oförskämt pigg och oförstörd. Ännu ett kvitto på att slitet under vintern gett resultat. Jag har fått många kvitton på det redan, vilket taggar mig att träna ännu lite bättre.

Det är kul, och en fantastisk känsla, att känna att livet inte tar slut bara för att det börjar drälla in reklam i brevlådan på seniorboenden och pensionärsrabatter som hägrar i höst.  Att mata duvor i parken får allt vänta åtskilliga år, först måste x antal idrottsliga utmaningar genomföras.

En häftig idrottslig utmaning är t.ex Stockholm Urban Mile. Längst ner i bloggen kan du läsa mer om den.

Nåväl, det där blev en liten utvikning. Sorry. Dagens rätt långa distans, är ändå som vår kortaste dag under cyklingen till Paris. Och den dagen innehåller dessutom skuttet över farthindret Mur de Huy. Den som till och med Eurosports Robert Vacci i Tour de France-sammanhang kallar onödigt brant.

Ja ja, den skitbacken bryr jag mig inte om. Den vände jag ryggen förra året. Men jag ska i alla fall göra ett seriöst försök nu i sommar att klara den.

Nu kommer en hel drös med bilder på människor du antagligen inte har en aning om vilka det är. Men det är några av alla de fantastiska människor som cyklar i Team Rynkeby Stockholm 2016 och som lägger ner oerhörd tid för att samla in pengar till Barncancerfonden. Alla vi i Team Rynkeby är med för vi vill alla göra skillnad. Vara goda medmänniskor och dessutom få kul cykling ihop med likasinnade.

Du vet väl att ansökningen till 2017 års Team Rynkeby är öppen redan nu?


Årets hittills bästa cykeldag


Cykelfika Top Notch


Mr Ego och Sandra.
Äldst  resp yngst i teamet. På insidan är vi i princip jämngamla.
Eller kanske inte riktigt, men nästan.


 Ludvig gick igång på glassen


 Kjell, Mr Ego, Mikael 
Tre snubbar som vet hur man odlar ett schysst skägg, 
och vet vilken frisyr som är hetast 2016.


 Vår spanske matador Tomas och vår finske SISU-kille Patrik


 Vice kapten Elin och guldmedaljören Marcus A
visar vilket fint porslin de har på Drömkåken


 Samboparet Markus H och Lina är lite hemliga bakom sina
POC-glasögon


 Två av teamets coola tjejer, Lotta H  och Maria


Grabbarna Grus, Svesse och Putte, både körde bredvid 
varandra i klungan och fikade ihop


Dagens krigare. Vettetusan vem han i bildens utkant är.
Han dyker alltid upp lite här och där.

Det här borde du testa, Stockholm Urban Mile den 27:e maj. Förutom att det är en jättehäftig utmaning, så går alla intäkter till Barncancerfonden. Bara det är ju ett skäl för dig att anmäla dig, eller hur?