Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


söndag, juli 10, 2016

Mot Paris. Dag -1 och 1. Nattåg och busig maskot

Fredagen blev lite spännande. Lastning av cyklar och bagage. Scania transporterade allt i en fin semitrailer, tror jag det heter, alldeles gratis ner till Malmö.

 Scania fixade en snygg transport av våra prylar


 Endast mjuka väskor gäller i år

Sen blev det dags att arbeta på kontoret också. Och vilken dag det blev. Allting strulade. Kunder strulade, bussar strulade, kunder bokade så mailboxen nästan började brinna av överhettning. En av de värsta dagarna i mannaminne.

Jag som tänkte softa och njuta hela dagen lång, men av det bidde ingenting.

Sen blev det dags för avresa. Samling runt 22 på Centralen, nattåget började rulla 23:14.

Har jag berättat att du kan följa oss live hela resan? Klart du ska göra det. Det gör du HÄR. Jag är med i team nr 28.

Hursomhelst. Nattåg ner till Malmö alltså.


Gick väl sådär att sova, men det funkade. Rynke var med mig, och när vi var framme togs en PR-bild av oss utanför SJ:s försäljningsställe. Ja då upptäckte jag att Rynke inte var med. Jag fick medelst snabb språngmarsch springa tillbaka till tåget för att leta efter Rynke. Tåget låst. Panik. Rynke inlåst.

Rusch tillbaka och lyckligtvis hittade jag personal som jag fick låna nyckeln av och kunde gå in och hämta Rynke.

 Rynke har blivit lite väl busig


En uppläxning var verkligen på plats.

Så småningom cyklade vi vidare till Trelleborg.

Blev en lång väntan på incheckning

 Soligt och varm på däck
Mr Ego, Janica, Lotta och kapten Jonas njuter i värmen


Har fått stränga order av hustrun att jämna
ut cykelbrännan. Synd att förstöra den men
vad gör man inte för familjefriden


 Tror du inte att Rynke fortsatte att busa.  Sprang direkt upp på kommandobryggan
och tog helt enkelt över färjan vi åkte mellan Trelleborg och Rostock

Rynke har förresten skaffat ett eget instagramkonto där han lägger ut foton på sig själv under resan. Jag har lärt honom selfiefotandet svåra konst. rynkesresa, heter kontot.

När vi cyklade av färjan var det ca 2 mil till hotellet dit vi ankom ca kl 23. En lång dag närmade sig sitt slut. Men först måste dagen rapporteras på bloggen, så när jag skriver det här har lördagen blivit söndag.

Måste bara berätta en grej. Jag har blivit befordrad. Jag har fått en komradiosnäcka i örat. Superballt. Vi har nämligen radiokommunikation i klungan när vi cyklar. Kapten Jonas längst fram, navigatör ligger i tredje led, vice kapten Elin sist i klungan, Och så jag som ligger i mitten av klungan. Allra sist bakom klungan i bil som vi också har radiokontakt med sitter vår briljanta cykelmeck Rille och vår läkare Emilia.

Funkar klockrent att ha radiokommunikation så vi kan hålla ihop klungan på bästa sätt.

Adam Viktor Kalle kom. Känns lite som i lumpen.

Nä, nu måste jag sova. Vi, som vi säger, teamar upp kl 07:45 och börjar rulla nästa etapp kl 08:00. Morgondagens etapp är 220 km i relativt platt landskap.

Hörs i morrn.