Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, juli 01, 2016

Snart race day. Igen.

Förberedelserna står nu som spön i backen. Särskilt inför Pariscyklingen. Mycket att tänka på, inte bara att den fysiska formen är på topp. Det är den, kan inte vara annat för sedan 1/11 2015 då Team Rynkeby Stockholm 2016 började träna, har jag genomfört 230 träningspass. Eller fysiska pass snarare. Rätt många. Djisus, vad många när jag tänker efter.

Det var varit simning, spinning, löpning, styrka, tennis och såklart cykling. Min fysiska status har nog aldrig någonsin i mitt liv varit bättre. Så jag känner mig väldigt redo inför Paristuren.

Till och med frillan är nu intrimmad och fått Parislooken. Nej, benen får förbli orakade. Så pratar vi inte mer om det.

Min frissa sedan många år tillbaka, Gun, fixar
min frilla på mindre än 5 minuter. 
Jag är alltid lika skraj att hon ska ge sig på 
mitt getabocksskägg under läppen.

Men trots allt, Paris är ändå bara ett delmål. Mitt stora mål är ju en Halv Ironman 18 september. Det är den här bilden som legat på näthinnan under i princip alla mina träningspass. Plus en och annan backjävel på vägen till Paris förstås. Jag vet vilka dom är och var dom bor. Just sayin´.

Målgången i Pula,Kroatien



Den här då. Win or lose, det är frågan.
Jag har mina aningar.

Som en del i det hela måste jag ju såklart ställa upp i Stockholm Triahlon nu på söndag. 400 meter simning i Riddarfjärden, cykla 1 mil och sedan avsluta med 2,5 km löpning.

Tänker göra allt jag kan för att spöa min egen tid från förra året. Kommer jag sist är väl det okey, men det vore ju roligt om jag precis som förra året hade ett gäng bakom mig i resultatlistan.

Idag hängde jag på låset när de öppnade för uthämtning av startkitet.

Hyfsat jobbig målgång uppför Slottsbacken

Tänkte ut och lubba lite ikväll, vila i morgon och så fullt ös medvetslös på söndag.

Startid kl 12:40. Startnummer 5025.

Om du är där är jag hyfsat lätt att hitta i vimlet. Simmar som en kratta, leta bland de sista, cyklar rätt bra, och springer som en gravid elefant. Så är jag rätt lång också.

May The Force Be With Me.