Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, september 09, 2016

Tack tack tack

Tack alla ni som skrev glada tillrop på min fölsisdag. Det var kul och jag blev glad för alla. Mest mystiskt vara att själva blogginlägget blev en av de mest lästa någonsin i min blogghistoria sedan 2006 då jag började skriva.

Presenten från min familj var en s.k. smart trainer. En Tacx Bushido. Bra val av present.

Även om trainersäsongen ännu inte börjat 
måste jag ju köra ett kort test.

Så nu får jag peta in även trainerpass mellan löpningar, simningar, spinningar och styrketräningspass. 2017 kommer att bli mitt mest vältränade år. Det känns lite så.

Nästa steg, även om trainersäsongen som sagt ännu inte börjat, så ska här nu testas Trainerroad och framförallt Zwift eller vad det nu heter, som alla säger är superkul.

Men annars går livet vidare i full fart och nu består tankeverksamheten mest av tankar och funderingar inför Pula-äventyret nästa vecka. Race day kommer liksom snabbare och snabbare.

I går kväll blev det en liten löprunda och i morse ringde klockan redan kl 0515 och kl 06 klev jag i bassängen i sporthallen och rev av 1900 meter.

Och ikväll är det party party party, typ sista natten med gänget. Avslutningsmiddag för Team Rynkeby Stockholm 2016.

Nä, man får inte vara slö, då kan man dö. Ett känt citat.

Team Rynkeby Stockholm 2017 är nu uttaget, så om några veckor kör vi en kickoff och drar igång för fullt. Igen.

Kära Mur de Huy, vi ses igen om 10 månader. Tredje gången gillt, då ska backjäveln besegras.