Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


lördag, april 01, 2017

Rengöringstips

Nu är våren här och cykelsäsongen startar. Innebär per automatik att våra fina cyklar blir dammiga och smutsiga.

Jag har i min Tips- & Trixlåda en metod som är lika bra som enkel.


Först avspolning av det värsta, om det var en sån dag, sen lite finputs med vanliga tvättservetter för små barnrumpor.

Sedan avslutar jag med att gnugga lite försiktigt på de lackade rören med ett itudelat äpple.

Fruktsaften bildar en hinna på lacken som gör att damm och smuts inte fastnar lika lätt.


Det billiga och enkla är oftast bäst istället för att lägga pengar på onödiga kemikalier.

Den här metoden har jag använt i två säsonger och jag tycker det funkar kanonbra.