Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


lördag, juni 10, 2017

Jahapp, då drar vi gång då

Känns som det är nu som säsong 2017 drar igång på riktigt. Det är nu diverse lopp och äventyr ska genomföras på cykeln.

Visserligen tjyvstartade vi i Rynkeby med att köra loppet Vårblotet för några veckor sedan, men det är nu som de stora sakerna ska hända.

Så därför hade jag idag en cykelfixardag. Kunde välja på den eller klippa gräset i trädgården. Kände att cykeln behövde lite mer kärlek och omvårdnad än trädgården. Varför välja en, när du lätt hinner båda, tyckte hustrun. Vid närmare eftertanke känns det som hon har rätt.

Började, såklart, med cykelmecket. Hög tid att byta både kassett och kedja, de har suttit på cykeln närmare 500 mil vid det här laget. Bromsklossarna bytte jag häromveckan.


Bort med det gamla och på med det nya


Lika bra att tvätta hela ekipaget


 Skön känsla med nya fräscha grejer


Buntbandade fast även på mitt fiffiga nummerlappsfäste
så det inte fladdrar och har sig i de oerhörda hastigheter
som ekipaget kommer att framföras i runt Pölen.
Inte helt aero, inte ens snyggt, men det funkar.


Klart. Nu redo för Halvvättern, Vätternrundan och Paris

I morgon dags för min tredje Halvvättern. Den här gången med mitt eget Team Mellanmjölk. Ett synnerligen exklusivt sällskap startat av mig och Tina A i Hovfet Gustavsberg/Värmdö.

Vi är i år en brokig samling av nya och gamla Rynkbebyare från både Team Täby och Team Stockholm plus några från Fredrikshof. I år består klungan av 18 cyklister. 

Första året jag körde, då med Fredrikshof, totalsnittade vi knappt 30, rev av de sista 8 milen med 33 i snitt, och jag var helt säker på jag skulle döden dö av trötthet när vi kom i mål. Du kan läsa min berättelse om det loppet HÄR.

Förra året skulle vi ta det lite lugnt. Tjenare. Vi kom i mål med lite drygt 30 i rullsnitt. Det kan du läsa om HÄR. Om du vill alltså.

Vi får se vad det blir i år, kanske blir vi Team Lättmjölk eller kanske rent av Team Mjölk Röd. Who knows.



De här coola Team Rynkebytjejerna ska vara med i Team Mellanmjölk i morgon. De värmer upp med Tjejmilen idag.

Anna G, Satu, Åsa, Ylva

Nu ska jag ladda som fan för loppet i morgon, sen får vi se hur det går. Kanske möjligen eventuellt kommer även en race report på bloggen också.