Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75

lördag, juli 08, 2017

Dag 0. Sthlm - Rostock. Resans tråkigaste dag

Allt haver sin början. Allt börjar med ett första steg. Mitt första steg med Team Rynkeby Stockholms cykling till Paris började med att försöka rulla ur sängen en okristlig tid.

Dessvärre kändes kroppen inte helt okey. Lite sådär i gränslandet mellan sjuk och friskt. Möjligen hade jag fått en släng av den berömda s.k. nummerlappssjukan. Åtgärd vidtogs för säkerhets skull med att ta två Alvedon. Verkade funka enligt plan.

Samling vid Centralen kl 05:30 för bussfärd till Södertälje eftersom inga tåg gick från Stockholm, pga spåromläggningar.

Jörgen och Mr Ego tog platserna längst fram

I Södertälje klev vi på tåget som avgick exakt enligt tidtabell. Tack snälla SJ för att ni sponsade teamet med resan till Malmö.

På tåget hade vi rysligt trevligt. Jörgen plockade plötsligt fram en flaska champagne av god och välsmakande årgång, varvid tågresan blev ännu trevligare.

En god champagne har ingen mått illa av såvitt jag vet

Petter och Melissa. I princip nygifta, fick smaka på champagnen.
I gengäld bjöd de alla på hembakade eiffeltorn.

Alla var inte pigga. T.ex var Ylva lite trött eftersom hon i går
fixade klart sin fjärde Klassiker genom att simma Öppen Älv i Vansbro.
Klart man blir trött då.

Nu kanske Ylva blir lite gramse på mig för att jag publicerar den här smygtagna bilden. Vi får se om det blir några fler blogginlägg. Om inte, vet du vad som hänt.

Från början var det tänkt att cykla från Malmö till Trelleborg för att där ta färjan till Rostock. Dessvärre hade SJ lagt om rutten så vi var tvungna att ännu en gång ta buss, nu mellan Malmö och Trelleborg för att hinna till färjan. Tack snälla Björks buss i Hallstahammar för att ni sponsade den bussresan.

Resan gick strålande och när vi kom till Trelleborg hade världens bästa coreteam, vårt coreteam, lagt upp våra cyklar snyggt och prydligt.

Där hade några lustigkurrar, jag anar vilka det är, skruvat på de gravt förbjudna ventilhattarna på MIN cykel. Sen retade dom mig för att jag var oproffsig. Hmmm.

Sen cyklade vi någon kilometer bort till båten och cyklade rätt in i båtens gap.

Båtresan gick bra men var ju boring boring boring. 6,5 timmar satt vi där. Åt, småsov, fikade, småsov igen.

Vi kom i land enligt tidtabell och då blev det raka vägen, eller f´låt, en lite krokig väg till hotellet för vi cyklade lite fel. Typ 15 kilometer blev dagens cyklade sträcka.

Nu är klockan en bit över 23, jag var varit igång sen kl 4 i morse. En smula trött är jag nog. Men dagens händelser måste ju rapporteras. Det är tufft att vara cyklande bloggreporter, men någon måste göra det.

I morgon rullar vi iväg exakt kl 08:00 mot Uelzen. Etappen är ganska platt, ca 850 höjdmeter fördelat över 22,5 mil. Nu är vi igång på riktigt. Känns hur kul och spännande som helst.

Thats all for today, hörs i morrn.